I - "Vad ska jag göra , Vad ska jag säga?"

Tjejer är helt awsome , snälla och gulliga. Men vi måste hitta oss själva och känna oss trygga i den man är. Våga visa vad man tycker är fel och rätt.

I Skolan händer det en massa, massa skit. Att säga fel saker till varandra och kalla varandra dumma grejer kan få folk att må redigt uselt. Tjejer visar nästan aldrig vad dom tycker om saken och hur dom själva reagerar. Så hur vet man vad som är rätt och fel ?
Jag tror det bästa är att ta det lungt med ordspyorna och kolla om personen lätt blir sårad eller inte bryr sig om det. Skratta när personen själv skrattar åt sig själv.
Men det absolut viktigaste,tror jag, är först veta vem man själv är. Skulle jag blir sårad av det eller det ? Alltså att finna sig själv är väldigt viktigt ! Sedan är det ju såklart lättare att veta vad man kan säga till personer man känner väl. Men även det kan vara svårt.

Målet med detta:Var en bra medmänniska med alla i din omgivning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara vi som ser)

Blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0