J- Tips!

Jag hade först tänkt att tipsa om något jag köpte idag. Men jag kan inte få någon bra bild, och det finns inga bilder på internet ännu, eftersom det är en ny smak. Så jag ska tipsa lite om foton istället.



Om du vill ta en fin bild med suddig bakgrund, då ska du sätta på macron. De flesta kameror har detta , men inte speciellt många mobiler. Jag hade det på min mobil, och de bilder jag visar upp har jag tagit med min gamla mobil.

Om man tittar på t.ex dessa bilder.


Denna har jag ingen macro på.

Medans jag har macro på denna.

Ser ni skillnaden? Macro kan göra mycket. Så ska ni köpa en ny kamera, leta efter macro på den. Det kan hjälpa otroligt mycket.
Macro är såklart inte bara till för naturen, när man t.ex ska ta en bild på sitt öga kan man också ha macro på. Men då måste man se till att inte ha blixt , för man vill ju inte blända sig själv.

Hoppas ni lärt er något av detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara vi som ser)

Blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0