J-Filmrecension - Jag vet vad du gjorde förra sommaren , 1 , 2

Jag har lovat er att tipsa om filmerna. Den första filmen heter ' jag vet vad du gjorde förra sommaren ' och den andra filmen heter ' jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren '
  Jag
tycker att filmerna är bra , sevärda. Men på grund av att filmen är gammal är kvalitén inte så bra. Så finns den i nyare skick skulle den nog vara ännu bättre.

Jag vet vad du gjorde förra sommaren
De fyra kompisarna - de två paren vid namnen : Julie , Ray , Helen och Barry.
  Filmen utspelar sig i en liten kuststad någonstans i USA, där Helen (Sarah Michelle Gellar) på nationaldagen utses till årets ”fröken Havsgös”. Lite senare samma kväll är hon ute och åker bil med sin pojkvän Barry, bästa vännen Julie och hennes pojkvän Ray då de plötsligt kör på något. Det visar sig vara en människa. Och eftersom de druckit en del är de rädda att åka i fängelse om de vänder sig till polisen, vilket de med sina storslagna framtidsplaner absolut inte vill riskera. Alltså beslutar de sig för att dumpa kroppen i havet. Inte världens smartaste beslut kanske, men det är i alla fall vad de gör.

Ett år senare får Julie ett brev som bara innehåller en enda mening: ”I know what you did last summer.”

Fortsättningen blir väl sämre och sämre , men det går fortfarande att titta på den. Helt klart. Dock kommer jag inte skriva om fortsättningen här , vill inte skriva för mycket om filmen. Något spännande måste det ju vara att se den.



Ni är väl förresten medvetna om att det finns en uppföljare? En uppföljare som tar sin början redan i denna films sista scen. Ett smart men osympatiskt knep för att få iväg kidsen till biografen en gång till.

Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren
Julie försöker glömma vad som hände tidigare då några av hennes vänner kallblodigt mördades och hon själv nästan miste livet. Nu har månader blivit till år och Julie har börjat plugga igen på allvar.

Då hennes nya vän vinner en resa för fyra till en vacker tropisk ö, kan hon inte tacka nej. Hon reser dit i hopp om att kunna koppla av och lämna all stress bakom sig, men då händer det som inte får hända; någon vet fortfarande vad de gjorde förra sommaren, och denna någon har skrivit ett brev till henne personligen, för att visa att mardrömmen inte är slut på långa vägar.



Vill ni se filmerna ? Antingen kan ni låna de av mig (om ni bor i närheten) eller så kan ni också köpa dom :) Hör av er.

Förresten så finns det även en tredje film , som jag tyvärr inte sett. Är väldigt taggad för den, så funderar på att beställa hem den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara vi som ser)

Blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0